Practice Improvement Tools:
Instruction
Instructional practices are a cornerstone of early intervention and early childhood special education. Teachers, other practitioners, family members, and other caregivers use instructional practices to maximize learning and improve developmental and functional outcomes for young children who have or are at risk for developmental delays/disabilities.
Instrucción
Las prácticas relacionadas con la instrucción son una de las piedras angulares de la intervención a temprana edad y la educación especial a temprana edad. Los maestros, otros profesionales, los familiares y otros proveedores de cuidados aplican prácticas educativas para maximizar el aprendizaje y mejorar los resultados funcionales y del desarrollo de los niños menores que tienen o corren el riesgo de tener retrasos en el desarrollo y/o discapacidades.
Instruction Checklists
Naturalistic Instructional Practices Checklist
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This checklist includes the characteristics of naturalistic instructional practices that can be used by a practitioner or parent to support and strengthen child learning and development while a child is engaged in everyday home, community, or classroom activities.
The instructional practice is used when a child is already participating in an activity and practitioner or parent behavior are used to sustain engagement, provide opportunities for child learning, and to encourage child behavior elaborations. The practice is child-centered and is used in response to child initiated activities of high interest to the child.
The checklist indicators can be used by a practitioner to develop a plan to use the practices with a child or to promote a parent's use of the practices. The checklist rating scale can be used to do a self-evaluation to determine whether the different practice characteristics were part of using the practices with a child or promoting a parent's use of the practices.
Embedded Instructional Practices Checklist
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This checklist includes the characteristics of embedded instructional practices that can be used by a practitioner or parent to promote a child's use of targeted, functional behavior in the contexts of home, community, or classroom activities.
The instructional practice can be used to facilitate child acquisition of functional behavior by providing a child opportunities to engage in preferred activities and by using the practice characteristics to promote child engagement, learning, and development of targeted behavior.
The checklist indicators can be used by a practitioner to develop a plan to use the practices with a child or to promote a parent's use of the practices. The checklist rating scale can be used to do a self-evaluation to determine whether the different instructional characteristics were part of using the practices with a child or promoting a parent's use of the practices.
Systematic Instructional Practices Checklist
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This checklist includes the characteristics of systematic instructional practices that can be used by a practitioner or parent to teach targeted skills and to promote child learning and development.The instructional practices can be used to teach or facilitate child acquisition of adult-identified skills or behavior in an intentional, planful manner.
The focus of the practices is on skill acquisition, how well a child can perform a target behavior (fluency), the ability to use the behavior once learned (maintenance), and to use the targeted skills in different settings and with different people and materials (generalization).
The checklist indicators can be used by a practitioner to develop a plan to use the practices with a child or to promote a parent's use of the practices. The checklist rating scale can be used to do a self-evaluation to determine whether the different practice characteristics were part of using the practices with a child or promoting a parent's use of the practice.
Listas de verificación: Instrucción
Lista de verificación de prácticas de instrucción naturales
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Esta lista incluye las características de las prácticas de instrucción natural, que el practicante o los padres pueden usar para apoyar y reforzar el aprendizaje y el desarrollo del niño, mientras participa en actividades diarias en casa, la comunidad o el aula.
Las prácticas de instrucción se utilizan cuando el niño ya está participando en una actividad y el practicante o padre ya está acostumbrado a mantener el interés, proporcionar oportunidades de aprendizaje y alentar la elaboración de comportamientos. Las prácticas se centran en el niño y se usan para responder a las actividades iniciadas por el niño que más le interesan. Los indicadores de la lista de verificación pueden servirle al practicante para elaborar un plan de uso de las prácticas o para fomentar el uso de las mismas por parte de los padres. La escala de puntuación de la lista puede utilizarse para efectuar una autoevaluación que indique si se emplearon las distintas características de la práctica con el niño o para fomentar el uso de las mismas por parte de los padres.
Lista de verificación de prácticas de instrucción integrales
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Esta lista incluye las características de las prácticas de instrucción integrales, que el practicante o los padres pueden usar para promover el uso de conductas funcionales dirigidas en casa, en la comunidad o en el aula.
La práctica de instrucción puede servir para facilitar la adquisición de comportamientos funcionales, al ofrecer al niño oportunidades de participar en sus actividades favoritas y utilizar las características de la práctica para promover la participación, el aprendizaje y el desarrollo de la conducta deseada.
Los indicadores de la lista de verificación pueden servirle al practicante para elaborar un plan de uso de las prácticas o para fomentar el uso de las mismas por parte de los padres. La escala de puntuación de la lista puede utilizarse para efectuar una autoevaluación que indique si se emplearon las distintas características de la práctica con el niño o para fomentar el uso de las mismas por parte de los padres.
Lista de verificación de prácticas de instrucción sistemática
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Esta lista de verificación incluye las características de las prácticas de instrucción sistemática que el practicante o los padres pueden usar para enseñar las destrezas deseadas y fomentar el aprendizaje y el desarrollo del niño. Estas prácticas de instrucción tienen como función enseñar o facilitar la adquisición de destrezas o comportamientos que un adulto haya identificado de manera intencionada y planeada.
El foco de las prácticas es la adquisición de destrezas, lo bien que el niño puede llevar a cabo el comportamiento deseado (fluidez), la habilidad para usar el comportamiento una vez aprendido (mantenimiento) y usar las destrezas deseadas en distintos ambientes y con gente y objetos distintos (generalización). Los indicadores de la lista de verificación pueden servirle al practicante para elaborar un plan de uso de las prácticas o para fomentar el uso de las mismas por parte de los padres. La escala de puntuación de la lista puede utilizarse para efectuar una autoevaluación que indique si se emplearon las distintas características de la práctica con el niño o para fomentar el uso de las mismas por parte de los padres.
Instruction Practice Guides for Practitioners
Naturalistic Instruction Practices
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Naturalistic instruction practices are used during everyday classroom activities to support and encourage child engagement in child-initiated activities and child behavioral elaborations in the activities. Teachers can promote child participation and learning in everyday classroom activities by providing interest-based activities, responding positively to children's initiations, and interacting in ways that encourage children to build on and expand their current capabilities.
Following the Child's Lead
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Teachers can support children's participation, independence, and learning in everyday classroom activities by using a practice called "following the child's lead." Child-initiated interactions are a key characteristic of this practice. Following a child's lead involves planning and adjusting classroom activities based on children's interests, facilitating children's interactions with the social and nonsocial environment, and supporting children's choices to transition from one activity to another.
Embedded Instruction Practices
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Embedded instruction involves multiple, brief teaching interactions between a teacher and child during everyday classroom activities. By identifying functional behavior targets, selecting classroom activities best suited for embedded learning opportunities, and using planned and intentional instructional strategies, teachers can help children learn new behavior for participating in classroom activities throughout the day.
Systematic Instruction Practices
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When teachers of young children identify specific behavior or skills they want a child to learn, they can use systematic instruction practices to teach those targeted skills. By carefully planning and intentionally using teacher-directed instruction strategies, teachers can help a child learn new behavior, continue to use the behavior over time, and use the behavior in different activities and with different people.
Guías de práctica para el practicante: Instrucción
Prácticas de instrucción natural
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Las prácticas de instrucción natural durante las actividades diarias en el aula sirven para apoyar y fomentar la participación de los niños en actividades iniciadas por ellos mismos y la elaboración de comportamientos en dichas actividades. Para promover la participación y el aprendizaje, los maestros pueden ofrecer actividades basadas en los intereses, responder positivamente a las iniciativas del niño e interactuar de manera que fomente la consolidación y expansión de sus capacidades.
Dejar que el niño dirija
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Para favorecer la participación, la independencia y el aprendizaje durante las actividades diarias, los maestros pueden usar una práctica llamada "dejar que el niño dirija". Las interacciones iniciadas por los niños son la principal característica de esta práctica. Para seguir la dirección del niño es necesario planificar y adaptar a los intereses del niño las actividades del aula, facilitar las interacciones de los niños con el entorno social y no social y apoyar sus decisiones a la hora de pasar de una actividad a otra.
Prácticas de instrucción integrada
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La instrucción integrada involucra diversas interacciones docentes breves entre el maestro y el niño durante las actividades diarias en el aula. Al identificar objetivos de comportamiento funcional, escoger las actividades que más faciliten las oportunidades de aprendizaje integrado y utilizar estrategias docentes planeadas e intencionales, los maestros pueden ayudar a los niños a aprender conductas nuevas para participar en las actividades del aula a lo largo del día.
Prácticas de instrucción sistemáticas
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Cuando un maestro de niños pequeños desea identificar destrezas o comportamientos específicos que quiere enseñar, puede emplear prácticas de instrucción sistemáticas para hacerlo. Al planear cuidadosamente y utilizar deliberadamente estrategias de instrucción dirigidas por el maestro, puede ayudar a los niños a aprender comportamientos nuevos, continuar practicando el comportamiento a lo largo del tiempo y usarlo en distintas actividades y con personas distintas.
Instruction Practice Guides for Families
Child Learning Comes Naturally
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Parents can use the everyday activities in their homes and communities to support their children's participation in activities, children's attempts to interact with people or materials, and their efforts to do new things. You can encourage your child's participation and learning during everyday activities by providing your child opportunities to do what he or she can and likes to do during everyday activities, responding positively to your child's attempts to interact with you and others, and helping your child do new and different things.
Following Your Child's Lead
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Parents can support their children's play and interactions during everyday activities by following their children's lead. Following a child's lead involves a child's participation in activities based on his or her interests, supporting the child's actions and interactions with materials and people in the activities, and supporting the child's choices when he or she wants to change the focus of interest. When parents follow their children's lead, they can help their children become more confident and capable play partners.
Encouraging Child Learning in Everyday Activities
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Intentionally including, or "embedding," learning opportunities in everyday activities at home or in your community is one way you can help your child learn new things. Embedding learning opportunities in everyday activities involves identifying what you want your child to learn, selecting the everyday activities that provide opportunities to learn things, and using brief "teaching" sessions with your child to help him or her become a more capable participant in his or her daily life.
Teaching Your Child Specific Behaviors
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Parents have the opportunity to teach their children in so many different ways. When you want to help your young child learn a very specific behavior, you can achieve success using a well-planned, focused teaching method called Systematic Instruction. Using this method can be a rewarding way to help your child learn new behavior, acquire a new skill, and learn how to use it in different activities and with different people.
Guías de práctica para la familia: Instrucción
El Aprendizaje Infantil Ocurre Naturalmente
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Los padres pueden aprovechar las actividades cotidianas que se hacen en la casa y en la comunidad para favorecer la participación de sus niños en actividades, los intentos de interacción con personas o materiales por parte de los niños y sus esfuerzos por hacer cosas nuevas. Usted puede fomentar la participación y el aprendizaje del niño durante las actividades cotidianas dándole oportunidades de hacer lo que le gusta, respondiendo positivamente a sus intentos de interactuar con usted y con los demás, y ayudándolo a hacer cosas nuevas y diferentes.
Dejar que el Niño Dirija
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Los padres pueden favorecer el juego y las interacciones de sus niños durante actividades cotidianas dejándolos dirigir. Dejar que el niño dirija implica dejar que haga las actividades que le interesan, apoyar sus acciones e interacciones con materiales y personas en tales actividades, y apoyar sus decisiones cuando cambia de interés. Cuando dejan que los niños dirijan, los padres contribuyen a que los niños se vuelvan más seguros de sí mismos y más capaces de jugar con sus compañeros.
Fomento del Aprendizaje Infantil en Actividades Cotidianas
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Incluir o "integrar" intencionalmente oportunidades de aprendizaje en actividades cotidianas que se hacen en la casa o en la comunidad es una forma de ayudar al niño a aprender. Esto implica determinar lo que usted desea que el niño aprenda, seleccionar las actividades cotidianas que contienen oportunidades de aprendizaje y hacer breves sesiones de "enseñanza" con el niño para ayudarlo a participar cada vez mejor en su vida diaria.
Enseñanza de Comportamientos Específicos
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Los padres pueden enseñar a sus niños de muchas maneras. Cuando desee ayudar al niño a aprender un comportamiento específico, puede lograrlo impelementando un método de enseñanza bien planificado y centrado llamado enseñanza sistemática. Este método puede ser una manera gratificante de ayudar al niño a aprender comportamientos, desarrollar capacidades y aprender a ponerlos en práctica en diferentes actividades y con diferentes personas.